Har du erfarenhet av teknisk support och vill ständigt utveckla dina tekniska kunskaper?

Vi erbjuder en fantastisk möjlighet inom ett spännande och växande företag. Rollen som Supportmedarbetare innebär att du via e-post, videomöten, telefon och ärendehanteringssystem möter kunder, hjälper och vägleder dem i olika ärenden, samtidigt som du arbetar med problemlösning i olika videokonferenslösningar. Du kommer att arbeta i ett glatt och tätt sammansvetsat team med ett dynamiskt tempo, där alla motiveras av att ta egna initiativ och växa i jobbet.

Arbetsuppgifter:

  • Bedöma och ta reda på bakomliggande faktorer och hantera ärendet enligt gällande rutiner
  • Säkerställa att kunden får rätt information och återkoppling på att ärendet är mottaget, korrekt loggat och förstått
  • Dokumentera ärenden på ett noggrant sätt i vårt ärendehanteringssystem, för enklare uppföljning och spårbarhet
  • Stödja kunder och våra partners kring implementering och justering av olika kundanpassningar

För att lyckas i rollen är du en person med stort IT-intresse, som motiveras av att självständigt arbeta med problemlösning. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som kommer in. Att leverera kundanpassade lösningar och arbeta i dialog med andra, tycker du är både motiverade och utvecklande. Du har erfarenhet och kunskap om olika videokonferenslösningar, t ex Cisco, Polycom, Vidyo, Pexip, Skype for Business eller Acano. Du är förmodligen datatekniker eller har motsvarande utbildning och erfarenhet från videokonferenstjänster- och infrastruktur. Fördjupade kunskaper om nätverk är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du gillar att hjälpa människor, är flexibel och har ett professionellt bemötande i alla situationer.

Våra kunder finns idag mestadels i Sverige, men vi satsar på den internationella marknaden, vilket innebär krav på goda kunskaper i både svenska, engelska och gärna ytterligare språk. Du kan jobba på våra kontor i Luleå, Stockholm, Göteborg eller där du bor ,då vår teknik är distansoberoende. Du blir en av våra nyckelpersoner för att ständigt utveckla våra supporttjänster, så att våra kunder är nöjda, glada och kan rekommendera oss till andra.

Compodium International AB har i mer än 20 år levererat säkra och tillförlitliga videokonferenser till krävande kunder inom sjukvården, försvaret, stora företag och organisationer. Nu gör vi ett rejält lyft mot snabb tillväxt och nya, internationella marknader. Målsättningen är öka omsättningen från 20 till 100 miljoner kronor år 2020. Vi har köpt Accessnord AB och varumärket MyCloudOffice, en kundvänlig och snabbt fungerande videokonferenstjänst, som blir ännu bättre med Compodiums teknik i ryggen. Samtidigt förstärker vi vår säljkår med mycket kvalificerade säljare, som har starka kundkontakter och partnernätverk runt om i Europa. Vi ska dessutom anställa fler säljare och ett 10-tal IT- och supporttekniker, säger Compodiums grundare och vd Bengt Grahn.

Compodiums tillväxtplaner har lockat till sig en rad välkända investerare, bl a Norrlandsfonden och Bengt Lundgren, vd på systemintegratören Conscia Netsafe. Han var tidigare vd på Cygate, som växte till ett mångmiljardföretag under hans ledning.

– Jag ser fram emot en mycket spännande resa med Compodium. Man har en unik kompetens och erbjuder nya, skalbara molntjänster med mycket hög säkerhet och tillförlitlighet, säger Bengt Lundgren.

Det är just i molnet som Compodiums snabba tillväxt väntar. Nu kan kunderna enkelt ansluta sig till ett videomöte, oavsett plats och vilket system man använder. Tjänsten fungerar också utmärkt i mobilen, surfplatta eller PC/Mac och kan användarsäkras via BankID. Läs mer på
http://www.compodium.se

Välkommen med din ansökan!

Är du intresserad av tjänsten, fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga ditt CV och personligt brev här under så kontaktar jag dig.